תסריט למכירה פיזית- תכשיטים

פורום תסריט למכירה פיזית- תכשיטים

מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • #5335
      מיכל פרייב
      משתתף

      היי מיטל,
      אני צפיתי בתסריט המכירה.
      1.איך אני מיישמת את זה במכירה פיזית בדוכן התכשיטים? כאשר אין לי תווית מחיר על כל תכשיט ולקוחה שואלת כמה זה?
      2. כרגע אני פועלת ללא אתר ומשווקת בפייסבוק ואינטסגרם. ומקבלת המון פניות על נושא עלות מוצרים. את ציינת כי צריך לדבר ולסגור עסקה בטלפון. אך לא כל אחת ששואלת מחיר מעוניינת לדבר על כך בפלאפון ומרגיש לי שזה פחות מתאים בנושא של תכשיטים טרנדים כשקהל היעד הוא 20-30. איך אפשר לנהל שיחת מכירה טובה אז בהתכתבות? (לא מצליחה לקבל על זה מענה מהסירטונים)
      3. לא משנה כמה אני משקיעה באיכות ובחוויה. יש לי מקרים *מאוד בודדים* של לקוחות מאוכזבים. לדוגמה לקוחה שלא השתמשה נכון בתכשיט מיוחד שרכשה והוא נאבד והיא טוענת כי הוא לא מספיק טוב. בהבנה כי אני יודעת שנתתי לה את כל הפרטים לשימוש יעיל ונכון והיא טוענת שמילאה אחריהם, האם אני צריכה לזכות אותה? או לתת ולהוציא הוצאה על מוצר חדש? כלומר עד כמה ניתן ורצוי לרצות את הלקוח?(במיקרה ובו מבחינתי זאת שגיה שלה).
      תודה

    • #5337
      מיטל צ'סנר
      מנהל בפורום

      היי 🙂
      במכירה פיזית, חייב להיות מחיר על כל תכשיט. אגב, זה החוק, אבל זה גם מה שמקובל ולקוחות מצפים לו.
      זה יקל עליך ויחסוך בלבול מוח.
      לקוחות פחות נוטים לשאול כשלא רואים מחיר ולכן פוטנציאל המכירה יורד.

      את השיחה אפשר ליישם ממש כמו בטלפון.
      לשבור קרח, להחמיא ללקוחה על משהו שהיא לובשת או על השיער, להבין ממנה לאיזה צורך היא רוצה את התכשיט, לתת עצות התאמה ולעזור לה לבחור.

      בתכשיטים אכן אין צורר לדבר בטלפון כדי לסגור עסקה.
      בהחלט כדאי לתת את כל פרטי התכשיט ומחיר.
      תקשיבי להדרכת 'דפי נחיתה' שנמצאת באתר ותציגי את מחיר התכשיט לפי הסדר שמצוין בדף הנחיתה.
      תסבירי למה הוא מתאים, ממה עשוי ומה המחיר.

      מהתכתבות אי אפשר לנהל שיחת מכירה טובה ולכן לא תמצאי אצלי כזה דבר. זה פשוט לא עובד.
      הכי יעיל – להציג את התכשיטים באתר מסודר, כשליד כל תכשיט מופיע מפרט, תועלת, למי הוא מתאים ומחיר.
      כך תפני לעמוד המתאים באתר והלקוחה תקבל את כל הפרטים.
      אם לא, אז אין ברירה, לכתוב לה את מה שהמלצתי פה ולקוות שתסגר עסקה.

      עצה נוספת – לארגן ימי מכירה בחוץ, בדוכן או במכירות אזוריות/ ביתיות ולהזמין לשם את הלקוחות כדי לדבר ולמכור באופן ישיר.

      לגבי אכזבה, אם אלה מקרים ממש ממש בודדים, הייתי מחליפה ללקוחה תכשיט וסוגרת עניין.
      שימי לב להסביר הכל לפני השימוש, מה לעשות ומה לא. מה עלול לפגוע בתכשיט.
      תצמידי לו אפילו נייר מעוצב עם הנחיות וכך תדעי שחסכת כאב ראש.
      אם את מרגישה שהלקוחה ממש לא התנהגה עם התכשיט בצורה טובה, את לא חייבת להחזיר שום דבר.

      בהצלחה!
      מיטל

      • התגובה הזו עודכנה לפני לפני 1 year, 1 month ע"י מיטל צ'סנר.
מציג תגובה משורשרת 1
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.